فلکسیبل فیدگس احیا Feed Gas Flexible Hose

 

فلکسیبل فید گس احیابرای شناخت هر چه بهتر فلکسیبل فیدگس احیا Feed Gas Flexible Hose ، بهتر است در ابتدای امر بدانیم که سیال عبوری یعنی گاز احیا چیست و برای انتخاب فلکسیبل مناسب چه فاکتور هایی را باید مد نظر قرار دهیم . گاز احیا کننده در رآکتورهای احیای مستقیم قبل از ورود به رآکتور، در رفورمرها از شکسته شدن گاز طبیعی (CH4) و تبدیل به CO و H2 تهیه می‌شود و پس از پیش‌گرم شدن تا دمای ۱۰۰۰ درجه‌سانتیگراد وارد رآکتور احیای مستقیم می‌شوند.

همانطور که حدس زده اید این فرایند بسیار پیچیده و نیازمند تجهیزات و قطعات مناسب است ، یکی از مهمترین قطعات در فرایند احیای مستقیم ، فلکسیبل فیدگس احیا Feed Gas Flexible Hose است که برای انتقال این گاز به بخش های مختلف در مدول ها مورد استفاده قرار میگیرد. حال با آگاهی از نیاز به توان حرارتی بالا و ضد خورندگی بودن متریال ، در مواردی که گاز احیا دارای ناخالصی بیش از حد استاندارد است ، باید فلکسیبل را به نحوی انتخاب کنیم که شرایط ذکر شده را در بازه خواص مکانیکی و شیمیایی خود جای دهد .

شرکت تولیدی بام درخشان میهن یکی از بزرگترین و مجهزترین تولید کنندگان انواع فلکسیبل ، این نوع فلکسیبل را همگام با استاندارد و بالاترین کیفیت به شرح فنی که در ادامه با آن آشنا میشوید تولید و به همراه کلیه مستندات فنی و آزمایشگاهی در اختیار مصرف کننده قرار میدهد .

 

فلکسیبل فیدگس احیا

فلکسیبل حصیری استیل گاز احیا

سایز و ابعاد فلکسیبل فیدگس

بسته به طراحی اولیه تاسیسات و ساختار مدول های کارخانه احیا ، ممکن است این نوع فلکسیبل در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی ، ساخته و در پوزیشن های مربوطه نصب شده باشد . ولی یکی از متداول ترین ابعاد فلکسیبل فیدگس احیا شامل اندازه دهانه داخلی 65 میلیمتری و طول حدودی 1650 میلیمتری میباشد و جهت افزایش توان فلکسیبل در برابر خوردگی ضخامت ورق خرطومی داخلی آن باید ضخامتی معادل  0.4 الی 0.45 میلیمتر داشته باشد .

ناگفته نماند ثبت سفارش و تولید این فلکسیبل در شرکت تولیدی بام درخشان میهن بنا به درخواست مشتری بدون هیچ محدودیتی در ابعاد و اندازه انجام میپذیرد . در برخی موارد ممکن است فلکسیبل دارای اتصال انتهایی بصورت زانویی و یا با ابعاد اتصال متفاوت نیز باشد که در بخش کانکشن های فلکسیبل فیدگس آن را بررسی میکتیم.

فلکسیبل فیدگس احیا

اتصالات فلکسیبل گاز احیا

معمولا در طراحی و ساخت فلکسیبل های احیا از انواع فلنچ های استاندارد A182 B16.5 سری F ، استفاده میگردد . فلنج هایی با کلاس استاندارد ANSI300 , ANSI150  از پرطرفدارترین انواع فلنچ های مورد استفاده در این نوع فلکسیبل میباشد . فلنچ های مورد استفاده در برای ساخت فلکسیبل فیدگس باید بصورت فورج شده و بالاترین کیفیت ساخت بر اساس استاندارد را دارا باشد تا در زمان نصب فلکسیبل در شرایط سخت و موقعیت و پوزیشن های نامناسب حداقل صرف زمان و انرژی را برای اپراتورها بهمراه داشته باشد .

معمولا برای نصب راحت و بدون پیچش فلکسیبل ، فلنچ های دوسر انتهای آن بصورت هرزگرد و یا یکطرف بصورت ثابت و یکطرف بصورت هرزگرد انتخاب میگردد .

البته متریال و الیاژ فلنچ ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بسته به درخواست مصرف کننده میتواند از استنلس استیل AISI304 , AISI321  مورد استفاده قرار گیرد . در صورتی که نیاز به نصب زانویی جهت اعمال خم در نصب فلنچ ها مد نظر باشد میتوان از زانویی های استاندارد SCH40 با متریال متناسب با سیال عبوری نیز استفاده کرد .

گرید متریال فلکسیبل گاز احیا

با آگاهی به خواص شیمیایی ، میزان ناخالصی ها و کیفیت منبع تامین گاز احیا مورد استفاده در موقعیت نصب فلکسیبل های فیدگس ، باید در نظر داشته باشیم که متریال استنلس استیل 321 با مشخصات ابعادی ذکر شده در ابتدای مقاله ، یکی از ایده آل ترین انتخاب ها برای گرید متریال فلکسیبل گاز احیا میباشد گرچه در بهترین حالت ممکن میتوان از متریال Inconel625 برای ساخت و تولید خرطومی داخلی آن استفاده کرد ولی با توجه به شرایط سخت تامین و هزینه های مرکب آن ، گرید متریال AISI321 بهترین انتخاب ممکن برای استفاده میباشد .

 

فلکسیبل فیدگس احیا

تست و بازرسی فلکسیبل های فیدگس

پس از ساخت و تولید فلکسیبل فیدگس ، آخرین و مهمترین بخش اتمام کار انجام بازرسی های کنترل کیفیت و تنظیم مستندات فنی مروبط به کالای نهایی میباشد . فرایند بازرسی و نظارت بر کیفیت کالا در شرکت بام درخشان میهن بصورت کامل و بخشی از خدمات پایه فروش قبل از تحویل کالا میباشد .

تمام فلکسیبل های تولید شده در این شرکت مورد آزمون های مختلفی اعم از تست هیدرواستاتیک ، تست نشتی در حوضچه ، تست PT ، تست حداقل شعاع خمش و تست خستگی جوش میباشد ، ضمنا در صورت نیاز ، امکان ارسال نمونه جهت تصویربردای X-ray از جوش و همچنین انجام آزمون تشخیص گرید متریال فراهم میباشد .

پس از انجام بازرسی ها و تست های کنترل کیفیت کلیه کالاها در بسته بندی های مناسب جهت نگه داری مناسب در انبار ، بهمراه کلیه مستندات ساخت و بازرسی همراه با کالا به انبار خریدار ارسال میگردد .

فلکسیبل فیدگس احیا

 

خرید فلکسیبل فیدگس احیا از شرکت تولیدی بام درخشان میهن ، شروع یک اعتماد است . قبل از ثبت سفارش ، برای مشاوره و راهنمایی بیشتر میتوانید با کارشناسان فنی و فروش شرکت بام درخشان میهن در ارتباط باشد . کلیه دانش و اطلاعات لازم را با کمال میل با شما به اشتراک خواهیم گذارد .

 

 

 

 

نویسنده : حسین باباخانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *